Bijbelverhalen in eenvoudige taal

Ontdek Bijbelverhalen op een begrijpelijke manier. De Bijbel willen we toegankelijk te maken voor iedereen en in eenvoudige taal.

Onze boekjes

Dit zijn de boekjes met de Bijbelverhalen. Ze zijn gratis te downloaden maar als je een boekje bij een activiteit gebruikt dan wel de bronvermelding aangeven 

Geloofshelden uit de Bijbel

In de Bijbel zien we dat God naar helden kijkt. Deze helden zijn vaak heel gewone mensen. Soms zijn ze bang of twijfelen ze. Soms maken ze fouten en zijn ze verdrietig. Toch noemt God hen helden.

15 Gelijkenissen

Jezus vertelde gelijkenissen, noem het maar verhalen. Geen moeilijke verhalen, maar verhalen uit het gewone leven. Over zaaien, schapen, geld, feest, bouwen en werken. Het zijn verhalen die iets laten zien van God. 

Vrouwen in de Bijbel

We kijken naar vrouwen uit de Bijbel. Niet zomaar vrouwen maar vrouwen met verhalen. Zij leren ons over God, over geloof maar vooral over Jezus. Vrouwen als Eva, Ruth, Esther, Hanna, Lydia en Maria. 

Op reis met Paulus

We gaan op weg met Paulus de apostel van Jezus. Hij reist van stad tot stad. Soms over zee of te voet. Ook wel voor gevaar voor eigen leven. Paulus is ook blij. En overal vertelt hij hetzelfde: Jezus leeft.

De Brieven van Paulus

4 Themaboekjes over "De brieven van Paulus"

De brieven van Paulus gaan niet over regels. En ook niet over hoe goed mensen zijn. De brieven gaan over Jezus. Hij is het goede nieuws in de brieven. Hij is de Redder. 

Het verhaal van Jozef

Jozef is een verhaal over jaloezie, verdriet en moeilijke momenten. Maar ook over hoop, vergeving en vertrouwen. Jozef maakt veel mee in zijn leven. Hij belandt zelfs in de gevangenis. Soms lijkt het alsof alles tegenzit. Maar God is steeds bij hem.

Het Leven van Jezus

5 Themaboekjes over "Het leven van Jezus"

Jezus is geen gewone man. Hij komt van God. Zijn leven begint klein. Zoals bij ieder mens. Als een baby. Maar zijn leven verandert de wereld. In dit boek lees je over het begin maar ook over het einde van zijn leven

De tien geboden

God wil dat mensen goed leven. Daarom gaf God de 10 geboden. De 10 geboden zijn regels van God. Deze regels helpen ons om goed met God en met andere mensen te leven. Om goede keuzes te maken.

Het Onze Vader

Het Onze Vader is misschien wel het bekendste gebed ter wereld. Jezus gaf
dit gebed aan zijn leerlingen toen zij vroegen: "Heer, leer ons bidden."

Leven met Psalmen

De Psalmen zijn oude liederen en gebeden. Ze staan in de Bijbel. In de
Psalmen lees je over het leven. Over blijdschap en verdriet. Over angst en
vertrouwen. Over vragen en hoop.

Dichtbij God

5 Themaboekjes over "Dichtbij God"

God is altijd dichtbij. Hij zorgt voor je als je het moeilijk hebt. Bid tot hem. Doe dit ook als je iets verkeert hebt gedaan. Hij vergeeft en hij geeft je zijn liefde.

Wonderen van Jezus

De wonderen van Jezus zijn bijzondere verhalen. Over mensen die geholpen willen worden en verdrietig zijn. Mensen die ziek zijn of bang. Opzoek naar hulp. Jezus ziet deze mensen. Hij loopt niet voorbij. Hij helpt.

Kleine profeten

3 Themaboekjes over "Kleine profeten"

Engelen zijn dichtbij

Engelen brengen boodschappen van God. Soms brengen zij troost. Soms brengen zij hoop. En vaak zeggen zij: “Wees niet bang.” Maar nog meer gaat het over God en Jezus.