Bijbelverhalen in eenvoudige taal

Ontdek Bijbelverhalen op een begrijpelijke manier. De Bijbel willen we toegankelijk te maken voor iedereen en in eenvoudige taal.

Boeken

Dit zijn de boeken met de Bijbelverhalen. Ze zijn gratis te downloaden maar als je een boek bij een activiteit gebruikt dan wel de bronvermelding aangeven 

Jezus vormt Petrus van visser tot apostel. Jezus riep Petrus om Hem te volgen en Petrus laat dan alles achter zich. Hij leert veel van Jezus maar soms begrijpt hij het niet. Soms doet hij het verkeerd maar Jezus blijft hem liefhebben. Hij geeft Petrus steeds weer een nieuwe kans. Zo vormt Jezus hem tot een echte leerling. Jezus zoekt geen perfecte mensen. Hij verandert gewone mensen die Hem willen volgen.

Er staan veel verhalen in de Bijbel. Over Adam en Eva. Over Abraham, Mozes, David en de profeten. En over Jezus.  Deze verhalen horen  bij elkaar. Het begint bij God die een mooie wereld maakt. Maar mensen kiezen hun eigen weg. Daardoor gaat er veel kapot. De redding komt via Abraham, Israël,  koningen en  profeten. En dan komt Jezus. Na Jezus  opstanding gaat het goede nieuws de  wereld over: Jezus komt terug. God zal alles nieuw maken.

De rode draad in de Bijbel

Misschien heb je jezelf wel eens afgevraagd: hoe is het heelal ontstaan. Bestaat God echt?
Kunnen geloof en wetenschap samengaan? De één zegt dat wetenschap alles kan verklaren. De ander zegt dat alleen de Bijbel telt. In dit boek gaan we samen op zoek. Niet om alle moeilijke vragen op te lossen. Wel om eerlijk te onderzoeken wat de Bijbel zegt en wat de wetenschap ontdekt.

Waar komt alles vandaan

In dit boek ontdekt je 32 Bijbelse symbolen. Elk symbool laat iets moois zien over God en over Jezus. Denk aan licht, water, brood of een deur. Beelden helpen ons om te begrijpen wat God is, wat Hij doet en wat Hij voor ons betekent. Laat je meenemen door deze beelden en ontdek wat ze voor jou betekenen.

Symbolen in de Bijbel

Elia leefde in een moeilijke tijd. Veel mensen waren God vergeten. Toch bleef Elia  vertrouwen op de Heer. Soms stond hij  helemaal alleen. Soms was hij bang. Soms wist hij niet hoe het verder moest. Maar steeds opnieuw liet God zien: Ik ben erbij. In dit boek volgen we stap voor stap het leven van Elia. Niet alleen om te leren wat er vroeger gebeurde, maar vooral om te ontdekken wat God vandaag tegen ons wil zeggen.

Abraham wordt de vader van alle gelovigen genoemd. Niet omdat hij volmaakt was, maar omdat hij leerde leven uit vertrouwen op God.  Net als Abraham mogen wij uitzien naar de vervulling van Gods beloften. In dit boek volgen we Abraham vanaf zijn roeping tot aan zijn sterven. Onderweg ontdekken we wie God is, hoe Hij mensen leidt en hoe Zijn grote plan uiteindelijk uitkomt bij Jezus.

Misschien heb je wel eens iemand horen spreken over: oude wijn in nieuwe zakken, door het oog van de naald, een teken aan de wand of de hand in eigen boezem steken. We lezen bekende spreekwoorden en uitdrukkingen uit de Bijbel. Bij elk spreekwoord kijken we in dit boekje naar het Bijbelverhaal waar het vandaan komt. Daarna leggen we het uit in eenvoudige taal.

Spreekwoorden in de Bijbel

Het evangelie van Lucas is één van de vier evangeliën in het Nieuwe Testament. Het vertelt de geboorte, het leven, het lijden, het sterven  en de opstanding van Jezus.  Als je meer wil weten over Jezus kan je een evangelie lezen. Begin maar bij Lucas.

Zijn leven wordt in 3 delen en in stripvorm afgebeeld. Zo zie je het hele verhaal van Jezus van zijn geboorte tot zijn opstanding.

Stripboeken

Bijbelverhalen in de vorm van een soort strip. De afbeeldingen helpen om het verhaal rustig te volgen. Daardoor is dit boek geschikt voor kinderen, jongeren en volwassenen. Die graag in eenvoudige taal lezen. De tekst is gebaseerd op de Bijbel in Gewone Taal. Als je een strip bij een activiteit gebruikt dan wel de bronvermelding aangeven 

Petrus

30 Bladzijden in stripvorm

De profeet Elia

73 Bladzijden in stripvorm

15 Gelijkenissen van Jezus

52 Bladzijden in stripvorm

Abraham

52 Bladzijden in stripvorm

Jozef

42 Bladzijden in stripvorm

De Bergrede van Jezus

18 Bladzijden in stripvorm

Jona

7 Bladzijden in stripvorm