Welkom bij de Bijbelverhalen in eenvoudige taal

Al vele jaren zijn wij betrokken bij de eenvoudige kerk in Dordrecht. Deze bijzondere kerk ontstond meer dan 50 jaar geleden vanuit verschillende kerken in Dordrecht. De naam die daarbij hoort is IKAA. Deze letters staan voor Interkerkelijke Kommissie Aangepaste Arbeid. In de praktijk doen zij meer dan waar de naam eigenlijk voor staat.

IKAA

Elke zondagmorgen organiseert de IKAA een kerkdienst. Dit doet de IKAA in de aula van het Insula College in Dordt. Ook deze dienst is in eenvoudige taal. Binnen Nederland is dit nog altijd vrij uniek. Deze dienst wordt bezocht door mensen die het te moeilijk vinden in de bekende kerken. Op de website van de IKAA kun je meer lezen over dit werk. Wat de reden ook is om niet naar de bekende kerken te gaan is voor ons niet belangrijk. Belangrijk is dat je Gods woord begrijpt.

Boekjes

Ontdek de Bijbelverhalen op een heldere en begrijpelijke manier. Dit willen wij bereiken met deze website en de boeken die je gratis kunt downloaden. We vinden dat iedereen de kans moet krijgen om de Bijbel te begrijpen. Daarom hebben we gedeeltes uit de Bijbel geschreven in eenvoudige taal. Bij het maken van onze boeken hebben wij dankbaar gebruik kunnen maken van een belangrijk hulpmiddel, namelijk kunstmatige intelligentie.

Ons streven is om duidelijk en beknopt een Bijbelgedeelte uit te leggen. Onze boeken zijn gemaakt om u te helpen de boodschap van God te begrijpen zonder theologische (dominees) vaktaal. Het boek geeft een korte uitleg van een Bijbelgedeelte. Allemaal begrijpelijk uitgelegd. Korte zinnen en soms met een vleugje humor.

Gebruik

De boeken kun je gebruiken om zelf in te lezen of om voor te lezen thuis. Ook kunnen deze boeken gebruikt worden in groepsgesprekken of catechisatie gesprekken. Misschien zelfs wel in kerkdiensten, instellingen of scholen.

Ons verlangen

We hopen dat dit materiaal helpt om de Bijbel beter te begrijpen. Ons grootste verlangen is dat de boodschap van God steeds verder wordt doorgegeven aan iedereen.

 

De boeken zijn gemaakt door Hans Vermeulen en deze website door Dik Langevoort.