Themaboekjes uit de serie "Dichtbij God"

1. God helpt in moeilijke tijden

Iedereen maakt moeilijke tijden mee. Soms zijn we bang en verdrietig. Soms lukt iets niet en voelen we ons alleen.
In dit boekje staan vier vertellingen. De verhalen gaan over moeilijke momenten. Maar ook over hoop. In de Bijbel lezen we dat God mensen helpt. God laat mensen niet alleen. Hij is bij hen.

2. God zorgt voor mensen

Iedereen heeft zorg nodig. We maken ons zorgen en weten we niet hoe het verder moet. We hulp nodig. In de Bijbel lezen we dat God voor mensen zorgt. Hij geeft wat nodig is ook in moeilijke tijden. Hij laat mensen niet alleen. Ook vandaag zorgt God voor mensen soms door andere mensen in te zetten. Soms op een manier die we niet verwachten.

Binnenkort op deze site

3. Liefde in de Bijbel

Liefde is belangrijk en iedereen heeft liefde nodig. Liefde geeft aandacht en helpt mensen. God houdt van mensen en geeft zijn liefde. Jezus laat zien wat liefde is. Hij helpt mensen, zoekt mensen op en zorgt voor mensen.
Zijn liefde helpt en blijft tot in eeuwigheid.

Binnenkort op deze site

4. God zorgt voor mensen

Je kunt God alles vertellen. Je blijdschap, je zorgen. Je vragen en je verdriet. Mensen gaan dan bidden. Ze bidden in moeilijke tijden, als ze bang zijn, als ze hulp nodig hebben. God luistert naar hun gebed. God hoort
wat ze zeggen. God laat mensen niet alleen. Je mag altijd bidden. Alleen of samen met anderen.

Binnenkort op deze site

5. God vergeeft

We maken allemaal fouten en zeggen soms verkeerde dingen. We doen soms dingen waar we later spijt van hebben.
Dat kan verdriet geven. Misschien schaam je je. Misschien denk je: kan het nog goed komen? Maar God vergeeft en  geeft mensen een nieuwe kans. Hij laat niemand verloren gaan.

Binnenkort op deze site